Hej,
Fiberinstallationen är i full gång och mycket frågor dyker upp. Vi ligger på Telia för svar på exakt datum på övergången, installtionshjälp mm. Vi har sagt till Telia att vi ska ha TV/Bredband/Telefoni kollektivt så ni ska inte beställa detta själva om ni inte ska ha högre hastighet än 100/10 eller utökat TV-utbud än det som ska ingå.
Vänliga hälsningar Harald Thorstensen genom styrelsen
Har ni fått något svar från Telia ang datum på övergången och installationshjälp?
Annika PG 9
Kommer man att få hjälp med inkoppling? Jag såg länken med förklaring till inkoppling, detta kommer jag inte att klara.
Jag var i kontakt med en mycket trevlig kvinna på fibersupporten för Telia idag.
Hon gav samma svar såklart, att bredbands-tv är inkopplat men inget annat ….
När hon gjorde en kontroll på vårt fibernät för att kunna se tv så visade det sig att jag inte får fram signalen och att dom nu har anmält ett kontaktfel på våran adress som ska åtgärdas.
Ett önskemål är att det vore en bra idé att ta upp med Telia att dom kontrollerar samtliga installerade anslutningar så att man slipper ”bråka” med utrustning/signal som inte fungerar. För egen del så vet jag lite hur det fungerar som tur är. Bara allt fungerar.
Hej
På denna länk fick jag en ganska bra förklaring på hur det skall kopplas och hur det fungerar.
http://www.sannefiber.se/Kopplingsprincip%20kablar%20och%20boxar.pdf
Men, ha lite is i magen så får vi nog mer besked från styrelsen.
Kjell/PG42
Glömde – Telia sa inkoppling av fiber 18/8 – på måndag.
Telia säger TV på samfälligheten, men de vet inget om bredband/telefoni enligt samtal med dem i måndags. Samma svar har köparna fått. Hälsningar PG 2.